На безценното менюто

Така изглежда в момента семейният фризер. Имаме пелмени “казански”, с агнешко и телешко, имаме насипни от “Берьозка” с пилешко и лук, имаме и литовски, със свинско и пилешко. Преди месец имаше и равиоли. Които изядох аз. Както изядох и първата пробна порция от берьозкените пелмени. Както ще изям и останалите, защото ЛЮТЯТ. Снощи ядох пълнежа на казанските. Защото ЛЮТЯТ. Искрено се надявам литовските да не ЛЮТЯТ (не че другите два вида наистина лютят), защото вече съм харизала госпожицата на литовски зет и не ме интересува нейното мнение по въпроса. Ще свиква.

От най-ранна детска възраст, госпожица Кица демонстрира, че може да оцелява на оскъдна диета от варен ориз и тестени изделия, с определно предпочитание към голи спагети. Пелмените излязоха на сцената благодарение на “Кунг-фу панда”, макар че, знам ли, може да е нещо генетично и свързано с необяснимата любов към зимата. Произходът на пристрастието обаче няма значение. Помня как се зарадвах, че ще хапне и нещо друго, освен тесто. Първите пелмени аз ги направих. Постарах се да са като кесийките във филма. Естествено, че не ги докарах и естествено, че онова гризна малко и ги отказа. Е, поне не заяви, че ЛЮТЯТ. Аз въпреки това се нацупондрих и каталогизирах пелмените в умствена папка “Друг път няма да се хабя.”

И тогава сменихме детската градина. Оказа се, че по пътя към нея има супермаркет, в който, о, радост, продават пелмени. Веднага награбих една торба — ако не ги яде, аз ще ги ям. Обичам пелмени както и всяко друго тестено нещо с пълнеж (абе май е генетично…). Тя обаче яде. Дори пълнежа яде! Настана повсеместна радост — детето яде разнообразно!  Реших, че ще минем през целия асортимент, състоящ се от общо два вида и после ще я пробвам на равиоли. Може пък и със зеленчуков пълнеж да хапне! Витамини! Минерали! (Госпожица К. не яде плодове доброволно)

Де тоя късмет. Още с втората торба марка “Иван” ударих греда, защото се оказа, че ЛЮТЯТ. Вследствие на лютенето, детето опоска само тестото. Аз и месо обичам, така че не се наложи да хвърлям внимателно изчовъркания пълнеж. Купих равиоли. Едни такива жълтички, чудесни, оригинално италиански, с месен пълнеж, НЕЛЮТИВ. Е, ЛЮТЯХА, оказа се. Освен че ЛЮТЯХА, пълнежът имаше някакво месно съдържание, но не твърде голямо, а и неприятно пастообразно. И равиолите отидоха в онази папка. После баща й откри насипните в “Берьозка”. Ура, зарадвах се аз. По-добре пелмени, отколкото ония чудовищни бонбонища. Взел с пилешко. Един килограм, че и на него му се отвори пелменски апетит… Мда, имаме си вечеря за произволна вечер, в която не ми се готви. Госпожица Кица може да яде сух хляб, както обича да прави.

Аз общо взето се отказах от пелменската борба, но баща й взе, че се настърви да открие вариант, който НЕ ЛЮТИ. Така се появиха литовските. Един килограм. Пилешко и свинско. И лук… Снощи го отнесоха казанските, днес подозирам, че ще пробваме тези. Ако и те ЛЮТЯТ, с баща й ще имаме цели ДВЕ вечери за дни, в които не ми се готви.

Обаче аз подозирам, че на диването всъщност пелмените не му лютят. Подозирам, че диването просто предпочита тесто с евентуален дъх на месен бульон. Подозирам го, защото упоменатото диване обожава да яде варени спагети без нищо, дори кристалче сол. Защото ги яде и сурови. И защото обича да ръфа и хляб без нищо. Преди време това ме притесняваше, естествено, но сега знам, че поне през седмицата яде нормално, поне на обяд, поне… Но вече претръпнах. Особено след като една приятелка (хубава, умна, нормална жена с нормално тегло) ми каза, че до дванайсетгодишната си възраст живеела на филии с лютеница. Щом госпожица К. иска да кара на тесто и ориз, да кара. После ТЯ ще се ядосва що вкуснотии е пропуснала поради тая любов към тестото. А аз ще кажа “Мха!” и ще боцна следващия пелмен.

Tags: , , , ,

2 responses to “На безценното менюто”

  1. Anonymous says :

    Берьозкените насипни, тези с най-простия състав, само свинско и лук, не лютят и са най-близки до моите разбирания за Идеалните пелмени. А домашните пък най-добре ми се получават, обаче е велика цапотня и врътня. Ох, как хубаво ме подсети, ще направя/купя скоро!

    • Pootz says :

      Нашите са с пилешко, но и на мен адски ми харесват. Мързи ме да правя домашни, признавам си…

Your thoughts

