Z-та Свет… Не. “Суперпит спасява света”

Не пиша кой знае колко за филми, но този нямаше как да го подмина, след толкова много реклама и проблемации (т.е. реклама), след голямото “Еееее!”, когато стана ясно, че единственото общо с романа е заглавието, след часове разгорещени предварителни дискусии и след като ми мина Еееето, реших да споделя впечатления, щото много се смях. Поради факта, че ми мина, изобщо няма да споменавам книгата, пък и няма разумна причина да го правя. Налага се обаче веднага да изясня, че не харесвам Брад Пит, съответно присъствието му си е авансов минус за продукцията. Не, не, уважавам го като актьор, моля ви, нищо против, но не ми радва окото, съжалявам. А и филмът не предполага дълбоки драматични превъплъщения, човекът си играеше направо между другото. Отново – няма лошо, просто не е моят тип.

Точка две в спретнатия ми списък е да заявя, че напълно и абсолютно разбирам защо филмът е харесал на тези, на които хареса. Ама отвсякъде разбирам – бясна динамика, стоиш на нокти непрекъснато, чак на моменти ти иде и ти да се задъхаш, изобщо Екшън до дупка. Да, ама аз съм кротък човек и разните динамичности, особено когато една от целите им е да не се виждат особено страшни кадри (голяма черна точка), щото, нали, младата публика, знаете, тоя бюджет трябва да се избие отнякъде. Накратко, чак толкоз много екшън не е за мен, моля минете вляво. Тук е моментът, обаче, да кажа, че първата сцена с голямата паника беше чудесна.  Второто чудесно нещо беше участието на Дейвид Морс — абсолютно блестящ!

През по-голямата част от времето имах чувството, че гледам всякакви други филми. Оформянето на заглавието беше едно към едно, с изключение на цвета, с това на Кроненбърговата “Мъртва зона”. Хванах го не защото съм особено паметлива, а защото по случайност гледах филма преди два дни. И после се започна (текущ коментар). Я момент, това не беше ли “28 дни по-късно”? Стой сега, “Зараза”? Не, май пак е “28 дни по-късно”.  Грешка, “Полетът на живите мъртви”. Я, че готинооо! От друга страна, беше адски сладко как екипът беше решил да заложи на сигурното — от въвеждащата сценка “Главният герой изживява идеалното семейно събуждане с две деца, катерещи се в родителското легло за малко гуш преди закуска”, през ритъма “Екшън, екшън, екшън — пауза за да видим какво прави семейството/близък план на брадпитовите морскосини очи — екшън, екшън, екшън”, до заключителния монолог, на който, крайно съм недоволна, му липсваше американското знаме в кадър. Но може да го е имало, а аз да съм го пропуснала. Също сладки бяха всичките три сцени на масова паника. С основание са сметнали, че първата подобна сцена е силна и сигурно са си казали “Хайде пак, я как добре изглеждат хората, търчащи като мравки от птичи поглед!” Да, ама втория път вече не е толкова въздействащо, а третия пък хич.

И няколко нови неща, които научих от филма: бесовците (в моята книга това не са зомбита и точка) може да бягат супербързо, но Брад Пит бяга по-бързо. Дори заразата вече да е покосила 3.5 милиарда от населението на Земята (според задължителния брояч под картата на САЩ с червените петна, сещате се), един (1) имунолог и един (1) Брад Пит (честно, така и не разбрах точно какви ги е вършил в ООН, освен че е било нещо доста военно и високорисково), биват изпратени на майната си да търсят нулевия пациент. И го намират, разбира се. Нататък. При ампутация на ръка от китката, кръвотечението спира за около двайсетина минути без необходимост от турникет (Не ми казвайте, че е сложил турникет извън кадър. Нямаше турникет.). Въпросната ампутация помага срещу заразяването с вирус, чието фатално действие се проявява в рамките на 12 секунди. Напълно възможно е да е правдоподобно, но субективно на мен не ми беше. Израелците, успели да построят плътна и страхотно висока стена предварително, т.е. предполагаемо разполагащи с доста обилна информация за врага, не си дават сметка, че шумът привлича бесовците. Аз на мястото на Израел щях да се разсърдя. И накрая, в лабораторията на СЗО в Уелс всички носят пуловерчета. И после Той Спаси Света, напълно Еднолично.

ПП И бягаща камера. Ами няма пък.

Tags: , , ,

6 responses to “Z-та Свет… Не. “Суперпит спасява света””

  1. Rois says :

    Мислих, че само мен ме е подразнила бягащата камера. Разбирам идеята, че трябва да се почувстваме като героите във филма и да усетим паниката им при появата на зомбитата, обаче ми дойде в повече употребата й, чак ми се зави свят от друсане и клатене.

    • Pootz says :

      А, не, нищо подобно. Мразя бягащата камера и в червата. Единственият филм, в който не ме е подразнила, беше REC. А тук беше нелепа. По никакъв начин не мога да възприема тази идея, но то си е за моя сметка, не че се чувствам ощетена. Да живее Дарабонт и тва е.

  2. Ваня says :

    Ще се гледа!
    Казах!

  3. Mony says :

    Тц, не намериха нулевия пациент.

    • Pootz says :

      Намериха некъв, бе, не беше ли той? Или беше доктора на нулевия, демек пациент 1? Може, може, но пак не беше интелигентно.

      • Mony says :

        Намериха некъв, дет имал евентуален досег с нулевия. Ма пак не беше сигурно.

Your thoughts

