Вирус някакъв…

се носи наоколо с очевидно бясна скорост и коси наред мало, средно и голямо, превръщайки ги в мрънкалници.

Обиди ли се вече някой? От вируса е. Не мога да си го обясня с нещо друго. Повече тук в блоговете, по-малко навън, но огромна част от хората около мен сумтят и/или хлипат по всякакви поводи – от сриването на общочовешките ценности, през катастрофалния хал на държавата, та до това че ‘българите не знаели как да се държат с хора’, което според мен означава, че нацията ни е съставена от някакъв под-човешки вид, но както и да е.

Защо толкова мрънкате, бре, хора? Каква е тази хипер-чувствителност с отрицателен знак и то основно за дреболии? Навярно пред-пролетен вирус.

Знам, че всички имаме проблеми, материални и други. Знам, че София е мръсен, гаден, претоварен град – онзи ден на спирката преброих около 40 коли с не-софийска регистрация, от общо около 200. Много е, окей, явно цяла България се е сурнала към София. Ама причина ли е това за истерии? Ами според мен не е, мама му стара.

Знам, че живеем в мръсотия до шия, вчера не можах да си изхвърля боклука, защото кофите преливаха, в 10.00 сутринта. Изхвърлих го днес, след което видях, че и в нашия блок се е заселил някой, който прилага методиката ‘хоп и през балкона’. И к’во, да припадна на улицата скубейки косите си от ужас? Ами няма да го направя. Ако се повтори, просто ще се разбере кой е и ще му бъдат обяснени нещата. А чуждите боклуци ги чистим на доброволни ‘съботници’ (е, два пъти годишно, но все пак). Да, не цъкам от отврата и не пиша прочувствени текстове за нечистоплътността на околните.

Знам, че всеки ден всеки от нас се сблъсква с нагляри, простаци, мръсници и подобна гмеж, ама такъв е живота, да ги изпозастреляме ли? Не че не съм усещала в себе си подобни подтици, щом видя как поредния кретен се изхрачва на улицата на 10 см от крака ми, примерно. Това с плювните направо ми бърка във вътрешностите. Както и SUV-джиите, движещи се и паркиращи по напълно индивидуални правила. В следващия момент, обаче, започвам искрено да злорадствам, гледайки как SUV-джията маневрира като бесен, за да излезе от мястото, където е паркирал/съответно да влезе. Дребнаво, ще кажат възвишените души. Да, ще отвърна аз, ама ми спестява смъртта на незаменими мозъчни клетки.

Знам, че (почти) всеки има колеги, лазещи по нервите. И аз имам. Оня ден една такава звезда ми устрои представление достойно за бразилски сериал. И? Да седна да ревна как няма разбиране между хората и как всички са долни и гадни егоисти? Ами не, накрая ми стана смешно и си се посмях. След като първо побеснях, естествено, но обратното не би било съвсем логично, нали?

Да, не живеем в спокойна и уредена държава. Да, аз също се нервирам от факта, че не знам за чий плащам данъци. Да, аз също се натъжавам от чуждите човешки трагедии. Обаче: не мрънкам, че всичко това е ЕДИНСТВЕНАТА причина аз да не живея в комфорта, който искам. Не рева, че държава и община ме обират по много нагли начини. Не че не го правят, но това се променя не с реване, а с правене, пък аз конкретното правене още не съм го измислила. Не мисля, че обявяването на национален траур след влаковата катастрофа е причина всички да си посипем главите с пепел и да се почувстваме групово виновни. Мрънкането, сълзите и сополите (за катастрофите, за чудовищото състояние на образованието, за…за…) и ревовете чисто и просто не са конструктивни. Това поведение няма да промени начина, по който управляващите се отнасят с нас, управляваните ( и докато възприемаме отношенията си с политиците и държавните служители по този начин, нещата само ще се влошават). Няма да върне живота на загиналите, независимо в жп или автомобилни катастрофи. Няма да направи децата по-образовани, а родителите им по-спокойни и богати.

Да, знам, че го знаете. Тогава защо толкова много от нас хабят сили, време, нерви, мозъчен потенциал в мрънкане? Мазохизъм някакъв, вирус?

А един умен човек, Дж. Б. Шоу, казва, приблизително „Животът не престава да бъде смешен, когато плачем и тъжен, когато се смеем“.

Така че, марш веднага към Удхаус, Сиромахов, Пратчет, Джеръм или когото там харесвате. 🙂

Tags: ,

Your thoughts

